Plimbare de noiembrie prin Munţii Căpăţânii

După ce am băut ieri prima bere din 2019 pe o terasă din centrul Sibiului şi m-am încălzit ca şopârlele la soare, nu-mi mai stă capul decât la ghiocei, brânduşe şi alte pufoşenii de sezon. Şi, parcă, mi-a decedat orice urmă de chef de a mă întoarce, chiar şi numai cu povestea, la sfârşitul toamnei şi începutul iernii (sper eu) trecute.

Drept care, va fi o postare lapidară. Se făcea că era 10 noiembrie 2018, că aşa-zisa vară indiană era pe terminate şi că, parcă, era păcat să nu profit de ultimele zile însorite. Cum anul trecut mi-am vizitat neamurile din Vâlcea (bunică+mătuşă) cât n-am făcut-o în ultimii 20 de ani, m-am gândit să-mi închei anul turistic tot pe la olteni.

Vorbisem cu Alin să facem şi ceva trasee, dar nu prea ştiam exact spre care dintre ele să ne îndreptăm, la mine era încă prea vie amintirea durerilor de spate din vară, parcă voiam şi parcă nu voiam. Până la urmă am vrut şi bine am făcut, vremea a fost splendidă, spatele n-a zis nici pâs.

M-am ofticat doar că am plecat prea târziu din Vâlcea, abia pe la opt şi jumătate dimineaţa, iar drumul cu maşina până la Lacul Balota, prin Vaideeni, ne-a luat mai bine de două ore. Cum la şase seara era deja beznă cât cuprinde, visul de a ajunge pe Vf. Nedeia (2130 m) – traseu de vreo cinci ore doar la dus – s-a cam ofilit. Bine, puteam să ajungem pe lumină şi să coborâm la frontale, numai că Adriana (mătuşă-mea, adică) nu-i maică-mea, în sensul că nu-i călită corespunzător de dispariţiile şi reapariţiile mele haotice din ultimele decenii. Ar fi fost cam de porc să revin în Vâlcea în toiul nopţii, veselă şi zâmbitoare, şi să aflu c-am generat atacuri de panică în cascadă. Mai ales că, mai sus de Vaideeni, n-am avut deloc semnal la telefon.

Dar, chiar şi fără vârf, tot m-au gresat pe suflet cele aproximativ şase ore de plimbare. E adevărat că mi s-a părut interminabil şi plictisitor drumul forestier prin pădure, dar, odată ieşită în zona de creastă, am şi uitat de el. Prea era aurie lumina de noiembrie, prea erau falnici Făgăraşii din depărtare, prea era zimţată creasta Builei. Prea era bine.

Ioana

10 thoughts on “Plimbare de noiembrie prin Munţii Căpăţânii

1. Tania

Seamănă mai mult a vara decât a noiembrie. Ce frumos se reflectă brazii in lacul(?) ăla, parca-ar fi o oglinda mare. Un lacusor, așa pare🤔. Pupici,Ioana😘😘

1. Ioana Post author

Băltoacă, mai degrabă.:)) Dar una fotogenică cum scrie la carte. 😀
      Păi da, vară indiană. Atâta doar că, atunci când am fost eu, începuseră să fie grade cu minus bune dimineaţa, iar la prânz se apropia mercurul în termometru de 20 de grade. Greu cu îmbrăcatul-dezbrăcatul. :*

1. Ioana Post author

Haha, parcă sună a titlu princiar acordat de ex-Hohenzollerni. :)))
      Că chiar titlu regal nu-mi convine, singura regină Ioana pe care o ştiu e Ioana de Castilia şi aia avea supranumele de Ioana cea Nebună. :)))

Eh, montaniardă şi nu prea, nu mai devreme de alaltăieri mi-am folosit (mai mult în gând, ce-i drept) toată artileria grea de înjurături pe un traseu. Drept e că eram (mai sunt încă) şi răcită cobză peste toate cele. Oricum, au fost destule momente în care îmi doream să fiu oriunde altundeva decât pe traseul ăla. Mă rog, acum, gândindu-mă în urmă, parcă a fost fain, totuşi. 🙂

1. Ioana Post author

Mersi! Mi-ai dat o idee cu vinul fiert. Nu prea am băut nici astă iarnă şi-i trece vremea. Acum e momentul! 😀

2. Pingback: Vf. Ţurţudan (644 m) – tentativă | De pe drum …

3. Diaconu Radu Ionut

Luati-va la revedere de la locurile astea minunate, avand in vedere dorinte “arzatoare” a celor din Vaideeni de a ii concura pe ailalti idioti din Horezu in a construi pe aceste varfuri …DRUMROLL…DOMENII SCHIABILE, PENSIUNI, HOTELURI…si asta in conditiile in care lipseste substanta aia pufoasa ca un norisor de ceva ani…a, da, ZAPADA…de fapt lipseste iarna, nu doar fenomenele ei…ce tara, pacat ca locuiesc numai imbecili in ea!!