Antalya – Final de poveste (şi de vacanţă)

antalyaAtunci când spui Antalya, te gândeşti în principiu la hoteluri de lux, la plajă, mare, piscină, huzur în stil mare, ghiftuială în regim de All Inclusive. La vacanţă cu alte cuvinte.  E adevărat că mi s-ar potrivi o astfel de vacanţă puţin spre deloc, dar vreo două zile tot aş fi zăcut pe un şezlong la umbră, (more…)

Kuşadasi – That holiday feeling

kusadasiAm revenit la Kuşadasi după aproape 13 ani. Sincer, dacă n-aş avea o poză cu mine în compania unui Attatürk imortalizat în bronz, undeva pe malul mării, n-aş fi îndrăznit să bag mâna în foc că am trecut atunci, în 2001, cu adevărat prin oraşul-staţiune de pe coasta Egeei. (more…)

Posted in Prin lume, Turcia by with 4 comments.

Despre drumuri drepte, podeţe şi lacul lebedelor

valea saratiiAm doi prieteni buni, Adina şi Daniel, mari consumatori de mare şi îndrăgostiţi de tot ceea ce înseamnă Grecia. De ani buni mă tot ambiţionez să-i conving că muntele poate fi cel puţin la fel de frumos şi să le trezesc interesul pentru drumeţie. (more…)

Posted in Muntii Fagaras, Prin Carpati by with 8 comments.

Pamukkale – Revelaţii şi dezamăgiri (2)

pamukkaleDacă Hierapolis, anticul oraş în ruine de la care nu aşteptam mai nimic, a sfârşit prin a mă încânta, în primul rând prin teatrul roman splendid decorat şi aflat la finalul unor lucrări de restaurare fără cusur, Castelul de Bumbac, vedeta locală, mi-a lăsat mai degrabă un gust amar. La pomul lăudat … (more…)

Posted in Prin lume, Turcia by with 2 comments.

Pamukkale – Revelaţii şi dezamăgiri (1)

hierapolisPe bune acum, cine naiba se gândeşte serios la anticul Hierapolis atunci când visează/plănuieşte/se pregăteşte să ajungă la Pamukkale? Nu că aş avea acces la creierele altora, adesea se întâmplă să n-am acces nici măcar la al meu, aş fi însă tentată să bag mâna în foc că cei mai mulţi turişti au în cap bălăceala (more…)

Ţeapă, n-am scăpat de apă!

papusaAtenţie! Acesta nu este o postare despre munte, ci una despre căcat frustrările mele. Jurnalul a două zile de căcat jalnice.

28.07.2014

Ora 6:50: Dăm să ieşim din camera de hotel din Câmpulung Muscel. (more…)

Posted in Muntii Iezer-Papusa, Prin Carpati by with 4 comments.

La pas prin Câmpulung

campulungLa Câmpulung Muscel am ajuns practic din întâmplare, la sfârşitul lui iulie. Aveam în plan un weekend prelungit pe munte, în Iezer-Păpuşa. Când am sunat însă la Cabana Voina pentru rezervare, ciuciu locuri. Cel puţin aşa mi s-a comunicat telefonic. Plan B? Cortul. Nu l-am mai folosit din 2009, de când am urcat ultima oară în Retezat. (more…)

Posted in Muntenia, Prin tara by with 2 comments.

Konya – Pe urmele lui Rumi

konyaJalal-al-Din Muhammad Rumi (1207-1273). Sau Mevlana/Mawlana, supranumele (în traducere „Maestrul nostru”) sub care e mai cunoscut în lumea islamică. Unul dintre cei mai mari mistici persani. Prinţul poeţilor sufi. (more…)

Cappadocia – Viaţa după baloane

cappadocia2Se pare că există viaţă şi după baloane :)). Nu, scurta şedere în Cappadocia nu s-a încheiat apoteotic în aer sau măcar imediat după coborârea la sol. Şi nici nu mi-e dat să-mi fac somnul de frumuseţe după o noapte în care oficial m-am trezit undeva în jurul orei 2 iar neoficial abia dacă am reuşit să aţipesc chinuit pentru câteva momente. (more…)

Trenule, maşină mică…(3) – Sighişoara cea colorată

sighisoaraDe la Rupea la Sighişoara am făcut cu trenul accelerat – mă rog, InterRegio  sau cum naiba îi spune mai nou – mai puţin de o oră. Iniţial era vorba că voi rămâne singură în Sighişoara, oraş în care păşisem o singură dată, pe când eram copil, urmând să mă întorc seara la Sibiu tot cu trenul, cu „escală” la Mediaş sau Copşa Mică. (more…)

Posted in Prin tara, Transilvania by with 5 comments.